tag:blogger.com,1999:blog-4662910443424265182.post2109690557214019615..comments2023-11-05T12:14:06.701+01:00Comments on Melanchofobie: Perský příběh Zdeňka LiškyAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/02946905494737985181noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-4662910443424265182.post-59065462458111435342012-09-29T17:59:45.457+02:002012-09-29T17:59:45.457+02:00Co Jiří Šust? Co Jiří Šust? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4662910443424265182.post-55588187475674638842012-05-14T11:09:10.078+02:002012-05-14T11:09:10.078+02:00Jen doufám, že se někdy dočkáme vydání reprezentat...Jen doufám, že se někdy dočkáme vydání reprezentativního výběru z tvorby obou pánů, Lišky a Fišera..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4662910443424265182.post-955419648218365542012-04-13T09:29:13.763+02:002012-04-13T09:29:13.763+02:00Nemyslím si, že byste Kabeláče zlehčoval (jenom op...Nemyslím si, že byste Kabeláče zlehčoval (jenom opravuji původní nepřesnost - nehrál se ke konci života), a já naopak netvrdím, že by si Liškova hudba nezasloužila pozornost, které se jí konečně dostává - Liška se rozhodně neprosadil díky všudypřítomnosti, ale díky tomu že je dobrý - ovšem když se k něčemu dobrému během těch let opakovaně díky filmu a televizi dostávaly statisíce až miliony diváků a posluchačů, je na slávu (nebo alespoň na kultovní status) zaděláno. Kabeláč šel jinou - nesouměřitelnou - cestou.<br />Ještě líp to možná vynikne na tom Fišerovi - kdo co zná z jeho početného mimofilmového díla? Málokdo máloco.zcrnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4662910443424265182.post-91399577733583709442012-04-12T17:54:17.241+02:002012-04-12T17:54:17.241+02:00Zdravím. Naprosto nechci zlehčovat Miroslava Kabel...Zdravím. Naprosto nechci zlehčovat Miroslava Kabeláče, moc si ho vážím. Zároveň si ale nemyslím, že by se Liškova hudba prosadila hlavně "všudypřítomností", ta možná byla aktuální v 70. letech, ale dnes je ta hudba natolik poschovávaná (pomineme-li TV reprízy toho nejprofláklejšího, tedy hlavně Zemana), že je spíš jakýmsi druhem alternativy. Ale myslím, že čas ukazuje, že z orchestrální tvorby oněch desetiletí skutečně Liška či Fišer dobře přežívají - hlavně proto, že jejich "jiný žánr" nebránil tomu, aby vystihli něco z ducha doby, případně ho aktivně pomohli zvukově naplnit. Ono taky prostředí spolupráce s Vláčilem, Švankmajerem, režiséry nové vlny a lidmi z Fisya muselo být o dost zdravější, inspirativnější a životnější než přehlídky Svazu skladatelů nebo pauerovské Národní divadlo.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02946905494737985181noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4662910443424265182.post-71787403980514061582012-04-12T16:28:49.833+02:002012-04-12T16:28:49.833+02:00Přijde mi trochu nefér stavět vedle sebe filmovou ...Přijde mi trochu nefér stavět vedle sebe filmovou hudbu, která je doslova všudypřítomná a divák ji vyslechne automaticky (kor když je to hudba k 'populárnímu' seriálu nebo oblíbenému filmu), a tvorbu Kabeláče nebo Ebena, o něž těžko kdo zavadí náhodou (zejména u toho Kabeláče, který to jako ne- až protirežimní skladatel neměl lehké a skoro se nehrál... a zrovna Kabeláč je podle mě dost přijatelný i pro konzervativnější publikum).zcrnoreply@blogger.com