15. 8. 2011

Shořely nám desky

„Tady není žádnej Brixton,“ zpívávala dívčí kapela Panika na melodii anglických Clash. Skutečně, v Brixtonu a dalších londýnských čtvrtích je to dramatičtější – a tyhle dny o hodně . Násilnosti a žhářství nečekaně vtrhly do i do světa hudby a způsobily škodu, z nichž se budou nějaký čas vzpamatovávat tisíce lidí kolem nezávislé kultury.

Minulé úterý nad ránem totiž do základů vyhořela výšková budova, která sloužila jako centrální skladiště jednak velké značce Sony, a pak distributoru PIAS. Ta zkratka znamená Play It Again Sam. Seznam menších labelů pod křídly PIAS čítá na sto padesát položek: Mute Records, Ninja Tune, Domino, 4AD, Sub Pop, Warp... V dnešním světě zaručených jistot je to divná, bláznivá zpráva: všechno to shořelo, přátelé. Staří matadoři nezávislého Albionu Rough Trade i čerství chytří kurátoři Young Turks, od elektronických Kompakt po indiekovbojské Drag City, od skromných Fat Cat po XL, jejichž hvězda Adele vede prodejní hitparády. Všichni jsou si teď rovní: sklad lehl popelem. Člověk až rouhavě myslí na to, že ze všech těch vinylů musel jít pořáný čmoud, nemluvě o plastových cédéčkách.

Malá firma znamená v Británii něco jiného než u nás: někteří přišli o 20 000, jiní o 750 000 nosičů. Čím menší a specializovanější vydavatel, tím déle se bude vzpamatovávat. Mnozí nemají prostředky, které by vložili do nových nákladů. Kompakty se vyrábějí rychle, vyrobit vinylové gramodesky chvíli trvá. Anglie má Asociaci nezávislé hudby: ta teď hledá formy pomoci pro nejpostiženější. Publikum dostalo mezitím vzkaz: chcete-li podpořit labely, kupte si od nich hudbu ve formě digitálních downloadů. Taky se dá vyrazit do obchodů typu pražského Rekomanda pro vyskladněné desky: kdoví, třeba některé z nich nebudou teď nějaký čas k mání...

- - - - -

LabelLove - kampaň na podporu




1 komentář:

  1. Život je dobré, když máte ty vaše láska kolem sebe, říkám to proto, že když jsem měl problémy s mým milencem i nikdy neviděl život jako dobrá věc, ale díky Dr. AGBAZARA z AGBAZARA chrámu mi pomohl, aby kouzlo, které přivedl můj milenec zpátky ke mně v prostoru 48 hodin. Můj manžel mě opustil kvůli jiné ženě po 7YEARS manželství, ale Dr.AGBAZARA pomozte mi kouzlo, který ho přivedl zpět ke mně do 48 hodin. Nebudu vám říct více informací o sobě, spíše budu radit pouze ti, kteří mají problémy tam vztahu nebo manželství kontaktovat Dr.AGBAZARA chrámu přes tyto detaily přes; (agbazara@gmail.com) nebo agbazara@gmail.com

    Zabij z češtiny.

    OdpovědětVymazat